Metlice brisača

Vrijeme za zamjenu?

Jesu li vaše metlice brisača počele za sobom ostavljati crte vode ili čak veće količine razmazane vode koje vam ometaju pogled na cestu? Jesu li brisači postali tvrdi i glasni, tako da prilikom brisanja stakla škripe ili preskaču? Sve to znakovi su da su vaše metlice brisača istrošene te da je vrijeme da ih zamijenite novima.

Metlice brisača su, kao i ulje i filtri u vašem automobilu, potrošni materijal, stoga je potrebna njihova redovna zamjena koja bi, prema preporukama većine proizvođača, morala uslijediti jednom godišnje. Međutim, možete ih zamijeniti i prema potrebi – kada više ne brišu dobro, no u tom slučaju preporučujemo da redovno provjeravate u kakvom su stanju.

Odaberite najbolje. Odaberite vidljivost. Odaberite sigurnost.

Svjesni smo kako je teško pronaći brisače koji odgovaraju našem modelu automobila i s kojima ćemo biti zadovoljni. Kao iskusna i specijalizirana trgovina, za vas smo pripremili ponudu kvalitetnih brisača.

Vornitzer brisači u našoj ponudi izrađeni su od najkvalitetnijih materijala, zahvaljujući čemu imaju dug životni vijek te omogućuju tiho i odlično brisanje. Za sobom obrišu sve tragove vode, a zbog svog aerodinamičnog oblika odlično obavljaju svoj posao i kod većih brzina vožnje.

Za kupovinu upotrijebite našu tražilicu – u tražilici odaberite proizvođača, model automobila i godinu proizvodnje. U rezultatima pretraživanja prikazat će se odgovarajuće metlice koje prema dimenzijama i tipu priključka zasigurno odgovaraju vašem automobilu.

Provjerite cijene metlica brisača za vaš automobil ovdje →

Što su metlice brisača?

Brisači su vrlo važan dio svakog automobila jer omogućuju vožnju po kiši i lošem vremenu te čiste umazano vjetrobransko staklo. Bez brisača vožnja po lošem vremenu bila bi nemoguća.

Glavni dio metlica brisača je gumica jer ta ima izravni kontakt s vjetrobranskim staklom, dok je njezina zadaća savršeno obrisano staklo, bez tragova vode ili nekih drugih tragova koje bi vozača tokom vožnje mogle omesti. Drugi glavni dio brisača je okvir koji je ili klasičan ili moderan, odnosno takozvani ravni (ang. flat) okvir. Napravljen je od opružnog čelika koji se brine o tome da brisači lijepo prianjaju na vjetrobransko staklo i jednakomjerno pritišću gumicu brisača na staklo.

Metlice brisača pričvršćene su na ruke brisača. Ruke brisača dalje su pričvršćene na mehanizam brisača kojeg pokreće električni motorčić. Sva moderna vozila imaju opciju koja vozaču omogućuje određivanje brzine brisanja tokom vožnje. Neka vozila također imaju senzor koji se brine o tome da se brisači uključe sami od sebe kada prepoznaju vlagu.

Održavanje metlica brisača

Svaki vlasnik auta zasigurno želi da njegovi brisači što dulje djeluju savršeno. Unatoč tome što životna dob brisača uvelike ovisi o samoj kvaliteti brisača, odnosno gumice brisača, postoji nekoliko stvari koje vlasnici mogu učiniti sami i na taj način metlicama brisača produljiti životnu dob.

Trebamo biti svjesni da je gumica brisača osjetljiva gumica koja je čitavo vrijeme ispostavljena vremenskim uvjetima, UV zrakama, nečistoći koja dolazi s ceste ili se zalijepi na vjetrobransko staklo itd. A da sve bude još zahtjevnije, brisači u svojoj životnoj dobi moraju napravili veliki broj pokreta. Svaka i najmanja pogreška koja nastane na gumici odmah je vidljiva kod rezultata brisanja. Čak i ako je riječ o pogreškama koje su golom oku nevidljive, te se odmah vide kod rezultata brisanja.

Što dakle možemo napraviti sami kako bi produljili životnu dob brisača?

Kao prvo, možemo se pobrinuti da nam je vjetrobransko staklo uvijek što čišće. S time mislimo prije svega na svakakvu nečistoću koja dolazi s ceste, insekte koji se razmažu po vjetrobranskom staklu, ptičji izmet itd. Sva ta nečistoća na staklu polako, ali ustrajno razdire gumicu brisača, čak i ako to s golim okom nije vidljivo. Pobrinimo se dakle da nam je staklo što je moguće čišće. Ptičji izmet i razmazane insekte potrebno je odmah odstraniti sa stakla.

Preporučujemo vam da prilikom čišćenja auta sa spužvicom obrišete i gumice brisača te na taj način odstranite moguću prljavštinu koja se primila na njih.

Ako duže vrijeme nije bilo kiše, odnosno duže vrijeme niste koristili brisače, preporučamo da ih svako toliko vremena upotrijebite s nanošenjem vjetrobranske tekućine za čišćenje stakla. Preporuča se da brisače pomaknemo barem 2x tjedno (dovoljno je već 5-10 cikličkih pokreta brisača).

Ljeti, kada je vani vrlo vruće, preporuča se da brisače podignemo sa stakla kako se ne bi »zapekli«, odnosno zalijepili na staklo jer će to oštetiti gumicu na mikroskopskom nivou. Također, moramo paziti da se zimi, kada počne smrzavati, brisači ne zamrznu na staklu. Ako se brisači zamrznu na staklu te ih zatim silom pokušamo pomaknuti, to će oštetiti gumicu. Također ne smijemo s brisačima brisati po smrznutom staklu. To će uzrokovati trenutačna oštećenja na gumici, zbog čega će brisači početi za sobom ostavljati crtice vode.

Kakve metlice brisača poznajemo?

Danas poznajemo tri glavne tipove metlica:

  • Klasične metlice brisača s metalnim okvirom
  • Ravne (aerodinamične) metlice brisača
  • Hibridne metlice brisača

Po čemu se razlikuju?

Najduže poznajemo klasične brisače. Na tržištu su s praktički minimalnim izmjenama prisutni već više od 50 godina. Riječ je o tipu prikazanom na slici ispod.

[SLIKA]

Ti brisači izrađeni su od metalnog okvira usred kojeg se nalazi adapter za kukasti tip priključka. S donje strane nalazi se gumica koja je pričvršćena na okvir. Na gumici koja osigurava brisanje stakla nalaze se dvije metalne palice koje gumicu drže u okviru. Gumica može biti izrađena od prirodne ili umjetne gume (ili kombinacije) te je uglavnom zaštićena grafitnim ili nekim drugim premazom (npr. teflonskim).

Brisači koji se danas ugrađuju na većinu novih automobila su ravni, odnosno aerodinamični brisači. Pojavili su se prije oko 20 godina.

[SLIKA]

Kod tih brisača postoji nekoliko tipova priključaka. Njihov glavni dio je opružni čelik koji je kod većine nevidljiv. Naime, opružni čelik uglavnom je obučen u aerodinamično oblikovanu gumu. Na sredini metlice nalazi se prostor za adapter, dok je baza adaptera uglavnom metalna ili plastična. Gumica koja briše staklo pa je, kao i kod klasičnih brisača, izrađena od umjetne ili prirodne gume te premazana teflonskim ili grafitnim zaštitnim premazom.

Jedna od prednosti tih brisača leži u tome što imaju ravnomjernije raspodijeljen pritisak na vjetrobransko staklo, zbog čega posljedično i bolje brišu. Zbog raspodijeljenog pritiska također djeluju tiše i imaju dulji životni vijek.

Druga prednost jest aerodinamičan oblik, zahvaljujući kojem brisači dobro pritišću na staklo i kod većih brzina vožnje.

Također poznajemo i hibridne metlice brisača, koje pak nisu tako česte. Riječ je o kombinaciji klasičnih i ravnih brisača. Hibridne metlice imaju i dalje metalni okvir, no potonji je presvučen plastikom.

[SLIKA]

Brisači ne rade? Moguće teškoće i njihovo uklanjanje

U ovom članku posvetit ćemo se nepravilnom radu brisača i kako postupati kod uklanjanja teškoća.

Najprije moramo utvrditi o kakvoj pogrešci je riječ:

  1. Brisači se prilikom pomicanja ručice za uključivanje brisača više uopće ne pomiču.
  2. Brisači se pomiču, no pokreti su nepravilni.
  3. Brisači se normalno pomiču, no lošije brišu.

Kod prvog primjera (brisači se više uopće ne pomiču) najvjerojatnije je riječ o kvaru s elektronikom, zbog čega više ne radi električni motor koji pokreće ruke, odnosno mehanizam (električni motor osigurava da se brisači polukružno pomiču lijevo i desno). Metlice se stoga prilikom pomicanja ručice za uključivanje brisača više uopće ne pomiču. Možda je riječ o izravnom kvaru spomenutog električnog motora, a možda pak je riječ o pogrešci u nekom drugom dijelu električnog sustava. U tom slučaju savjetujemo posjet mehaničaru – što prije, naravno, kako vas ne bi uhvatila kiša.

Kod drugog primjera (brisači se pomiču, no pokreti su nepravilni) najvjerojatnije je riječ o kvaru ruke, odnosno mehanizma brisača. Mogućnosti kvarova je više, a najčešći su sljedeći:

  • Pogreška u mehanizmu (lom ili dislokacija) koji brine za pomicanje ruku brisača.
  • Pogreška u rukama brisača: ruke brisača mogu se pomaknuti od izvornog (prvobitnog) ležaja na osovini, stoga pokreti više nisu pravilni.
  • Oslabjela opruga u ruci brisača: ruke brisača imaju na sebi montiranu oprugu koja osigurava pritisak metlice brisača na vjetrobransko staklo. Opruga može s godinama oslabiti, zbog čega metlica brisača više ne pritišće dobro na staklo i posljedično ne obriše dobro površinu.
  • Zakrivljena ili na neki drugi način deformirana ruka brisača (rjeđa pogreška).

I u ovom slučaju savjetujemo što brži posjet mehaničaru.

Treći primjer (brisači se normalno pomiču, no lošije brišu) ukazuje na istrošene metlice brisača. Najčešći znakovi su:

  • nakon pomicanja metlice brisača na staklu za sobom ostavljaju velike crte vode,
  • nakon pomicanja metlice brisača na staklu za sobom ostavljaju razmazanu vodu,
  • škripanje, odnosno cviljenje prilikom pomicanja,
  • skakanje metlice brisača po staklu,

U tom slučaju potrebna je kupnja novih metlica, a posjet mehaničaru nije potreban. Budući da su metlice brisača potrošni materijal i dio su redovnog održavanja automobila, preporučuje se da ih promijenimo redovito (preporučena zamjena 1x godišnje). Također ih možemo zamijeniti i po potrebi – kada više ne brišu dobro, no u tom slučaju savjetujemo da njihovo stanje redovito provjeravate te ih zamijenite čim primijetite slabije djelovanje.